– Băiețelul cu păpușa –


baietel

 

Mă aflam într-un magazin, în sectorul cu jucării. Cu coada ochiului am observat un băiețel de vreo 5 ani, care ținea în brațe o păpușă. Îi mângâia mereu părul și o strângea cu grijă la piept.
Mă întrebam pentru cine oare să fie destinată această păpușă.
La un moment dat băiețelul s-a întors către doamna care stătea lângă el și a întrebat-o:

– Mătușă, ești sigură că nu-mi ajung banii?

– Ți-am spus că nu ai destui bani ca s-o cumperi! i-a răspuns femeia, pierzându-și puțin răbdarea.

Apoi mătușa sa i-a cerut să stea acolo și s-o aștepte puțin.
Femeia a plecat în grabă, iar băiețelul a rămas în acel loc ținând păpușa în mâini. Atunci eu am profitat de ocazie că rămăsese singur şi m-am îndreptat spre copil. L-am întrebat cui voia să dea păpușa.

– Această păpușă a vrut-o surioara mea pentru Crăciun mai mult decât orice! mi-a răspuns băiețelul. Eram sigur că i-ar fi adus-o Moş Crăciun!

I-am spus că poate i-a și adus-o, dar micuţul mi-a spus cu durere:

– Nu! Moș Crăciun nu poate merge acolo unde este acum surioara mea! Trebuie să dau păpușa mamei, care i-o va duce numaidecât surioarei mele!

În timp ce spunea acestea, ochii i se umpluseră de lacrimi.

– A mers să-L întâlnească pe Hristos! Tata spune că și mama va merge peste puțin să-L întâlnească pe Hristos. M-am gândit că ar putea să ia păpușa și să i-o ducă surioarei mele.

Inima parcă mi se oprise. Băiețelul și-a ridicat privirea spre mine și mi-a spus:

– I-am spus tatei să-i spună mamei să nu plece imediat, ci să mă aștepte până ce mă voi întoarce de la magazin.

Apoi mi-a arătat o fotografie, în care era el cu păpușa în brațe și mi-a spus:

– Vreau ca mama să ia și această fotografie, ca să nu mă uite! O iubesc mult pe mama și nu vreau să mă lase, însă tata spune că trebuie să meargă împreună cu surioara mea.

Apoi și-a plecat capul și a rămas tăcut. Atunci eu am scos din geantă niște bani și l-am întrebat pe copil:

– Vrei să mai numărăm odată banii tăi, ca să fim siguri câți sunt?

– Sunt de acord, dar e nevoie de mulți bani și nu am atâția! Şi mătuşa la fel mi-a zis!

Atunci eu am băgat pe ascuns niște bani printre ai lui și am început să îi numărăm. Erau mai mulți decât îi trebuiau. Atunci băiețelul a șoptit:

– Mulțumesc, Hristoase al meu, că mi-ai dat destui bani!

Apoi s-a uitat la mine și mi-a spus:

– I-am cerut Lui Hristos să facă ceva să am destui bani ca să cumpăr o păpușă, ca mama s-o poată duce surioarei mele. Și El a auzit rugăciunea mea. Voiam să am destui bani ca să cumpăr și un trandafir alb pentru mama, însă nu îndrăzneam să-I cer. Dar El mi-a dat destui bani, ca să pot cumpăra și păpușa și trandafirul alb. Știți, mamei îi plac foarte mult trandafirii albi! 

După câteva minute mătușa sa s-a întors, iar eu m-am depărtat, împingându-mi căruciorul. Mi-am terminat cumpărăturile cu un sentiment cu totul diferit de cel cu care le începusem. Nu-mi puteam scoate din minte chipul băiețelului.

Seara, în timp ce luam cina, am deschis puţin televizorul. La ştiri s-a dat o veste tristă: cu câteva zile mai înainte un șofer beat lovise o mașină în care tocmai intra o femeie tânără cu fiica ei. Fetița a murit pe loc, iar mama era grav rănită. 
Mă întrebasem: să fie oare familia băiețelului cu păpuşa?

După două zile am citit în ziar că acea femeie tânără a murit. Nu am putut să nu merg să cumpăr un buchet de trandafiri albi și să-i duc la bisericuța cimitirului unde se afla trupul ei. Era acolo și ținea în mâini o păpușă, un trandafir alb și fotografia cu băiețelul din magazin.

Am plecat de acolo plângând. Am simțit că viața mea s-a schimbat pentru totdeauna.

Dragostea pe care o avea acel băiețel pentru mama și surioara lui era atât de mare, dar într-o clipeală de ochi un șofer beat i-a dus atât de departe…

Dragi conducători auto, dacă nu vă pasă de viaţa voastră, în timp ce vă urcaţi la volan sub influienţa alcoolului, gândiţi-vă măcar pentru o clipă la vieţile altora!

sursa:internet

LASA COMENTARIUL TAU

