SOCOTEALA


13

 

PICTURA:Vincenzo Irolli (1860-1949)~ mama şi copilul

Intr-o seara, pe cand mama pregatea cina, fiul de unsprezece ani veni in bucatarie cu o foaie de hartie in mana.
Cu un aer ciudat de oficial, copilul inmana hartiuta mamei, care, stergandu-si mainile cu un prosop, citi ceea ce era scris acolo:
„Pentru ca am smuls buruienile din gradina: 5.000 lire.
Pentru ca am facut ordine in camera mea: 10.000 lire.
Pentru ca am fost sa cumpar lapte: 1000 lire.
Pentru ca am avut grija trei dupa-amieze de surioara mea: 15.000 lire.
Pentru ca am luat doua calificative „foarte bine” la scoala: 10.000 lire.
Pentru ca am dus in fiecare seara gunoiul: 7.000 lire.
In total: 48.000 lire”.
Mama isi privi copilul in ochi, cu multa blandete. In mintea sa reveneau o multime de amintiri. Lua un creion si scrise pe dosul hartiei:
„Pentru ca te-am purtat in pantece timp de noua luni: 0 lire.
Pentru toate noptile pe care le-am petrecut veghindu-te atunci cand erai bolnav: 0 lire.
Pentru toate momentele in care te-am mangaiat atunci cand erai trist: 0 lire.
Pentru toate prilejurile in care ti-am sters lacrimile: 0 lire.
Pentru tot ceea ce te-am invatat zi de zi: 0 lire.
Pentru toate mesele de mic dejun, pranz si cina, pentru toate gustarile si sandvisurile pe care ti le-am pregatit: 0 lire.
Pentru tot ceea ce fac pentru tine zi de zi: 0 lire.
In total: 0 lire”.

Munca mamei nu o poate plati nimeni dar nici mama nu cere sa fie platita in bani ci in dragoste.

SURSA:Biserica „Sf. Chir si Ioan”- Spitalul Municipal Vatra Dornei

LASA COMENTARIUL TAU

